lørdag 23. februar 2013

Skogtur

I dag har vi vært på en to timers skogtur i Børsåsen.
 
 


Dronning Fjellrose tok noen naturbilder med iPhonen sin, på bildet under ser dere kanskje at jeg har sneket meg med?
(eller er det ikke en tilfeldighet kanskje?)  
          


 
 Hovedstien var nesten fri for snø, men småstiene lå med hvit og fin snø på ennå.

 
Nå skal det sies at Dronning Fjellrose mangler retningssans, så hun ante egentlig ikke hvor vi gikk. Vi gikk til topps, og hun trodde vel egentlig at vi skulle få en helt annen utsikt da vi så utover. Forundringen ble derfor stor da Verdal lå foran oss...
 
 
Dette var utsikten vi gikk for å finne.
Mens vi var på tur, var Prinsesse-Vil-Ikke på ridning på den gården dere ser der nede. (Dronning Fjellrose jobber på barnehagen som ligger på gården.) 
 

 
  Det var mye å høre i skogen, og jeg stod helt stille og bare lyttet til fuglelydene.
 

 
Jubelen stod høyt i trærne da jeg tok sats og hoppet opp på denne stubben som er ca. dobbel så høy som meg:) Dronning Fjellrose plasserte noen matbiter oppå, og jeg tok sats, (jeg klarte det på det andre forsøket!) *stolt*
 
 
Hjemme vanket dusjen igjen (pjuh), men heldigvis var det bare potene mine som ble dusja. Nå ligger jeg og sover på plassen min, fornøyd og sliten...
 
 
-Stella-

2 kommentarer:

  1. Jammen e da bra at du e med Dronning Fjellrose på tur Stella, ellers hadde hu sikkert rota seg vekk og ikkje funne heim igjen. Eg e imponert over kunststykket dit med å hoppa opp på stubben, kjempeflink er du ;-) Håpar da var nokre godbitar som låg oppå stubben.
    Ha ein fin laurdagskveld og kos dåko.

    Sitt fint.

    Hoffnarren

    SvarSlett
    Svar
    1. På hjemturen var det litt sånn "Hans og Grete ala", hun studerte nøye sporene som gikk i motsatt retning, og kunne slå fast at vi hadde gått der tidligere;)
      Jeg er veldig stolt over kunststykket mitt selv, det lå mange godbiter oppå stubben:) Det er litt rart, men maten min smaker mye bedre når jeg får den som belønning, enn når den ligger i skåla mi :D
      Jeg skal nok bare sove meg gjennom denne lørdagskvelden, heeelt utslitt:)
      -Stella-

      Slett