torsdag 25. april 2013

De dempende signalene

I dag har jeg og Pappsen vært dagmamma for Ludvik-valpen mens Dronning Fjellrose og Prinsesse-Vil-Ikke har vært syke.


Dronning Fjellrose har ligget på sofaen i hele dag, hun har enten sovet eller lest bok.


"På talefot med hunden" av Turid Rugaas ble lest ferdig, og det var visst artig å kunne se at jeg gjorde mye av det som stod i boka. 


Boka handler om "De dempende signalene" (hundenes språk). Og jeg kan fortelle dere at jeg er flink til å kommuniserer. 

Da Ludvik ble litt for vill, dempet jeg ham med:
*å legge meg ned
og
*å snu ryggen til ham


...og det virket. Ludvik roet seg etterhvert.


Da Ludvik ble hentet, fikk jeg gå langtur med Pappsen. Da jeg skjønte at vi skulle ut, dempet jeg stresset og iveren ved å gjespe.

Dette var visst interessant lesning, så nå skal Dronning Fjellrose begynne å observere meg nøye, og hun skal få Pappsen til å lese boka også.

-Stella-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar