mandag 1. april 2013

Påske på fjellet

Den siste halvdelen av påska tilbragte vi på Glåmos, hos de gamle. Mormor ble helt betatt av meg (som jeg hadde forutsett), og jeg bytta rett og slett ut "favoritten" min med henne. Så i de fire dagene vi var på Glåmos, overså jeg Dronning Fjellrose, og fra nå av er Mormor favoritten! (Det er tross alt hun som er sjefen over matlaginga!)
 
 
Vi var masse ute, for været var nydelig! Jeg fikk gå løs, jeg spiste fuglefrø og istapper, og jeg koste meg.

 
Prinsesse-Vil-Ikke måtte prøve Morfars truger i djup-snøen. Hun klarte ikke å reise seg opp da hun datt, for hun hadde ikke votter på seg (!!!) Så da festet Mormor vottene hennes i selene mine, og jeg sprang nedover til Prinsesse-Vil-Ikke med vottene, til stor jubel fra de som så på. Den ene votten datt av underveis, så da måtte jeg gå tilbake og hente den...

 
Som belønning fikk jeg sitte på skuldrene hele veien opp igjen. (Eller jeg lå egentlig som en levende "boa" rund skuldrene hennes.)
 
Og som Prinsesse-Vil-Ikke sa:
"Stella hjalp mæ, og æ hjalp Stella!"
 
 
-Stella-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar