fredag 5. april 2013

Om navn

DogMAG  står det liste over de 10 mest populære hundenavnene i Norge: Mira, Ronja, Balder, Tinka, Pia, Bella, Bamse, Kira, Max og Lady.
 
 
 
Dronning Fjellrose synes dette med navn er veldig spennende. Da familien først skulle ha valp, var det fra ei tispe som skulle ha et D-kull, og navnevalget var Dixie.
 
Men så ble det ikke noe valp her, så familien måtte lete videre. De ventet så på en valp fra et M-kull. Familien hadde mange navn på M: Milli-Mocca var det mest slagferdige, men det ble visst alle enige om var litt voldsomt, så det kokte ned til Milla. Men det ble ikke noe valp til familien her heller.
 
Så var det å lete videre, og familien ventet på valp fra et F-kull. Navnet ble bestemt til Fiona.
 
Da familien min hadde fått klarsignal om Fiona, fikk de samtidig vite om en valp som kanskje måtte omplasseres. Etter en del fram og tilbake, måtte ikke denne valpen omplasseres likevel. Men da fikk familien meg isteden. Navnet mitt er Lili Stella (om noen skulle være i tvil om det). Jeg kommer fra L-kullet (derfor Lili først). Jeg lurer på hvem som har funnet på navnet mitt?
 
 
Jeg kler navnet mitt, jeg kunne jo ikke hett noe annet enn Stella! 
 
 
Familien min har litt lyst til at jeg skal få et valpekull. (De leker i alle fall litt med tanken). De ønsker eventuelt å beholde en valp selv, og navnet er allerede bestemt, men det er en hemmelighet :)
 
 
-Stella-
 
 
 

7 kommentarer:

  1. Det er den første eieren til Stella som har funnet på navnet.
    Hun ville så gjerne ha navnet Stella men dette var jo et L-kull. Da så hun på stamtavlen til mamma Clara at hennes mor het Lili så da ble det Lili Stella:o)

    SvarSlett
  2. Nåh, så koselig:) Tenk at jeg er oppkalt etter mormoren min:)

    SvarSlett
  3. Ja det er jeg som gav henne navnet Stella fordi jeg syntes det var så fint, og fordi det hadde en nydelig betydning - STJERNE. Og jeg gav henne det navnet fordi jeg visste hun ville bli til stor glede - en stjerne. Lili er oppkalling etter hennes bestemor. Men jeg syntes det var litt spesielt å kalle henne det også fordi jeg mener å ha lest at den første tibben som kom til Europa fra Tibet het Lily. Så spennende med (kanskje)valper.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for navnet mitt:) Både jeg og familien min liker det veldig godt, særlig fordi "Stella" betyr stjerne :) OG tro meg, jeg ER familiens stjerne.
      Familien min (især de voksne) er litt ambivalente hva valper angår. Den ene dagen har de lyst, mens den andre dagen synes de det er mer enn nok å børste og bade meg. (Det er visst en del arbeid med pelsen min har jeg forstått...)
      Stella.

      Slett
  4. Litt mer info. Kennelnavnet Garma, betyr stjerne på tibetansk og Kiy er hund:o)

    Den første tibben som kom til vesten er Bunty hennes mor het Lily.

    Oppsummering: Garma betyr stjerne, Stella betyr stjerne og Stellas far heter "Sumanshu New Star at Garma Kiy" så her har vi også stjerne.
    Så det er vel ikke noe annet å si enn at Stella er ei stjerne:o)

    SvarSlett
    Svar
    1. SÅ artig Nina. Jeg ante ikke at kennelnavnet var tibetansk og betydde Stjerne Hund :)
      Og etter hele stamtavlen å dømme, så er og blir Stella en STJERNE :)
      -Dronning Fjellrose-

      Slett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett