mandag 3. juni 2013

Teppeleke ala Saga og Lykke

Dronning Fjellrose blir stadig inspirert av nye blogger, og nå har hun funnet Saga og Lykkes blogg Tibbeworld.com 
Hun som eier bloggen (Lisa) har mange flotter bilder på bloggen sin, men også tips til leker. 


Dronning Fjellrose lot seg inspirere, og sammen med Prinsesse-Vil-Ikke laget de en teppe-leke til meg i dag.

Her er vår variant (i mangel av fleecepledd)
Et laken med fire godbiter på, og et laken oppå som er brettet slik at det blir mindre, og som skjuler godbitene.


Jeg måtte vente mens jeg så hva de holdt på med...


Så fikk jeg begynne å lete etter godbitene som lå under lakenet...


Jeg snuste og skrapte...



 og snuste og skrapte...


Jeg fikk litt hjelp underveis, og jeg fant alle godbitene *stolt*


 Vi gjorde leken to ganger, og den siste gangen fant jeg et tyggebein under.






Dronning Fjellrose har lest at dess mer fysisk trim en hund får, dess mer psykisk stimuli trengs. Dette er et forsøk på det:)

Det var gøy da!

-Stella-


2 kommentarer:

  1. Hei Stella, så fin blogg du har og så morsomt at du koste deg med leken. Alt funker, en trenger bare å være litt kreativ. Å bruke masse penger på sånt her er bare tull ;) Saga og Lykke søker også godbiter i håndklær som er rullet sammen. Har du hørt om pølsetrær?

    Det fine er jo at mentale utfordringer sliter ut mer enn fysisk trim, og spesielt når de er yngre skal de ikke belastes for mye enda. Da er rolige og utfordrende tenkeleker kjempefine :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Lisa:) Har ikke hørt om pølsetrær, så regner med du viser oss hva det er på bloggen til Saga og Lykke snart!

      Slett