tirsdag 26. februar 2013

Om en dam

Om jeg ser noe?
Nei!
Hvor er hestehalen min???

 
Etter en heller våt tur i ettermiddag, ble jeg løftet inn i dusjen igjen...20 minutter med sjampo og balsam, og 40 minutter med børsting etterpå.
Dronning Fjellrose har funnet ut at jeg ligger helt i ro (nesten) hvis jeg får et knutebein mens jeg blir børstet, og jeg lar meg bestikke, lett!

 
Vi var som sagt på tur i dag også, og som jeg har nevnt tidligere har ikke Dronning Fjellrose all verdens til retningssans. Vi visste ikke helt hvor vi var, og plutselig havnet vi på en fotballbane, en inngjerdet sådan. Det var mørkt, og vi kunne øyne en åpning i gjerdet, men foran åpningen var det en dam, og ikke en liten dam, men en dam som sikkert hadde nådd meg til langt opp på magen dersom jeg hadde gått ut i den. Dronning Fjellrose vasset fort over den fem meter lange dammen, i håp om at jeg ville skynde meg etter...men jeg nektet. Så hun måtte fint vasse tilbake, hente meg, løfte meg opp, og vasse over dammen igjen....
 
Men heldigvis så gikk hun tørrskodd over alle tre gangene,
Gore-Tex skoene holdt mål;)
 
Litt service må jeg da få;)
 
 
-Stella-
 

6 kommentarer:

  1. Kjære Stella, no byrjar eg å bli nervøs for korleis da skal gå med deg og Dronning Fjellrose på turane dåkas, men heldigvis er da ikkje mange dagane før eg er heima igjen og kan passa på dåko.
    Eg ser fram til at me kan gå på tur i saman, du og eg og du, eg og dronning Fjellrose. Men hugs på at jo fleire turar, jo fleire dusjar blir da.

    Sitt fint

    Hoffnarren

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror ikke vi hadde klart å rote oss bort da, vi går bare til vi finner et kjent ankerpunkt, så navigerer vi oss videre derifra :)(og vi var jo midt i et boligfelt) :)
      Dronning Fjellrose gleder seg veldig til du kommer hjem, og jeg også:)
      For meg er dusjing medaljens bakside, men det må visst til...

      Slett
  2. Det er sånn er riktig tibbejente vil ha det:o)
    Klem fra bestemor i Tønsberg

    SvarSlett
    Svar
    1. Primadonna-nykker kaller de det:) (Jeg kaller det overlevelsesstrategi...) Måte på hvor våt jeg skal bli da!
      Klem tilbake.

      Slett
  3. Hei på deg Stelle og alle i din skjønne familie som tar så utrolig godt vare på deg. Skikkelige Stellahundemennesker:) dvs mennesker som utfra alt det flotte og spennende jeg leser dere gjør hver dag er veldig veldig gode mennesker for deg. Takk for fine opplevelsesrike historier hver dag. Gjør meg sååååå glad å se hvor godt du har det - som en liten prinsesse:) God klem fra den første mamman din (etter Nina da, hun var jo den aller første) Ragnhild-Line

    SvarSlett
    Svar
    1. Hele familien min sier hei til deg, og takk for fine ord:)
      Ja, her lever jeg som prinsessen på erten! Koselig at du følger med på hva jeg gjør om dagene, og veldig artig at du skriver en hilsen til meg, det setter jeg stor pris på!
      Jeg er veldig avhengig av mammaen her i heimen, og det er nok fordi jeg er vandt med mammaer, Nina, deg, så Nina igjen, og nå en ny mamma, som også heter Nina:) Sees:)

      Slett